Tuesday, November 8, 2011

tapi kenapa?

Assalamualaikum w.b.t

fast posting before I start my study. entah knapa since dah jadi first year, smua org sibuk psal kawen. *ok includes me kalau nak bergosip2 ni, but not for now I'm thinking of it.

tengok kat facebook. most of my friends suka post pasal kahwin. haha. 

huhu. but i believe most of my friends knew already about the limitations in relationship between non-mahram, that's why I didn't mind with their posts.

actually not that story that I wanted to stress on 
*skali lagi buat ayat mcm ni =,=

kwan2 sy, sy tgok rmai yg skrg ni yela, dh nmpak "who-that-they-can-rely-on" 
*cehhh ayat nk gempak.
kdg2 sy terfkir gak aiiiihhh aku ni bila lagi? xde putera raja nak kat aku ke? anak dato' najib ke? *keh3.xdela just kidding. saya selesa begini sbnarnya. saya boleh rely pda diri saya. saya xprlu nk mencari2 ke apa atau buat iklan "sapa nak kat aku, bwak mai jantung semut 29 dulang naik krta lembu" sebab saya tahu, Allah itu Maha Penyayang, dan kadang kala nilai keistimewaan bagi seorang perempuan itu berbeza2.

ibarat permata, Indah dengan cara tersendirinya. cewahh! xdela, apa2 pun sahabat2 wanita, don't too think, knapa xde org nak kat aku ke apa, what the most important is lets try to build our personality together as a good muslims and we are the generations that Rasulullah can be proud of!

saya ingat lagi wktu tamhdi, saya borak dgn housemate saya.
"waaahhh untunglah rmai antra kita dh ada yg cop, kita ni bila lagi ek? "haha 
*dlm nada bergurau*"

kawan sy hanya senyum, dan tiba2 hp sy berbunyi.

one message received.

“Wanita ibarat epal. Epal yang tidak berkualiti amat mudah diperolehi kerana ia berguguran di tanah, tetapi,epal yang tidak mampu dimiliki berada di puncak!! Susah dipetik, susah digapai, tapi, kadang-kadang epal tu risau, kenapa la diriku belum dipetik lagi?? Lantas dia merendahkan martabatnya lalu menggugurkan dirinya ke tanah, sedangkan ia sebenarnya telah ALLAH tinggikan martabatnya sehingga tiada siapa yang berani memetiknya. Hanya pemuda yang benar-benar beriman saja yang mampu memilikinya. Mungkin bukan di dunia, tapi, di akhirat. Biarlah jodoh bukan di dunia. Asalkan cinta ILLAHI menginginkannya.”



syukran jazilan ya sodiqi T_T

....
*sje post  suka2. xde motif ape2 pun. =,=

No comments:

Post a Comment