Friday, March 16, 2012

lama tak celoteh

Assalamualaikum w.b.t

Fast post before I start my works. Haha. Makin lama makin xterdaya nak bukak blog, sbb xtaw nak hapdet apa. But recently, saya tengok makin rmai dan semakin rancak perkahwinan diperkatakan sejak kebelakangan ini. 

apakah?

sorry, i'm not ready yet to story about these things. seriously, it is SCARY. hmm depends pada org, but for me as a student, especially to the 20-ians. make sure enjoy dulu, i mean bukan melonjak2 meloncat2 masa muda2 ni but you should find something that can motivate you to be more attitude-able person.

menjadi seorang yang positif, bermotivasi ,semngat, penuh dengan personaliti, it doesn't mean that you have to be a professional like doctors, dentist, pharmacist or so whatever but it is COMPULSORY for every each us as a MUSLIM. 

actually benda2 yang mcm nila,recently teenagers terlepas pandang. yeah, includes me. iman seseorang sangat mudah rapuh especially bila kesenangan depan mata. and sometimes kita rasa, we are already perfect and banyak sgt thinking about duniawi.. and then, ke-sensitif-an kita towards ibadah smakin kurang.analogi nya senang,

Manusia bila kita buat salah dengan manusia lain, kita tends untuk menjauhkan diri dari orang tu unconsciously, sama juga mcm kita dgn Allah, buat salah dengan Allah, tnpa kita sedar kita dah jauh dari DIA.

dan apa yang saya belajar sejak kebelakangan ni adalah PENERIMAAN. it is more about hbungan kita sesama manusia. I admit it, sometimes we cannot stand other people's behavior but still you can 'live happily' if you all have that kind of 'PENERIMAAN' tu.

terima dengan baik. dan lebih bahagia lagi if we selitkan dia dgn rasa husnudzon tu. AHA! itu penting. lbih baik walaupun at first ianya perit. then, bila kita tau kebenaran, tak kesahla betul atau tak apa yg kita sgka tu, rasa juga kemanisan tu. rasa kemanisan kesabaran. satu, kalau benda tu betul, kita rasa puas hati sbb kita tak buat salah dgn orang tu, dua, kalau sangkaan kita tak betul, kita senang hati, sbb kita tak trima natijah dosa org tersebut. huuu. 

tak faham? xpela. i wrote this for me actually, for future. so next time xbuat lg. hehe. 

Regards,
Dr. Areena


No comments:

Post a Comment