Tuesday, November 9, 2010

Ceritera USIM Sem 1.

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah. Habis dah sem satu dan beberapa mingu lagi saya akan melangkah masuk ke sem dua. Final? haaa. segalanya saya serahkan kepada Allah sebab saya yakin saya usaha. erm.. mungkin belum cukup lagi but at least ada usaha dan ada ilmu yang kita dapatkan? apa yang penting mesti, YAKIN. ye! yakin dengan kekuasaan Allah. Kalau tak dapat apa yang kita minta sekarang, bukan sebab kit
a tak pandai, tapi Allah lambatkan sikit rezeki kita, sebab? Allah sediakan yang lebih baik lah untuk kita. Ingat tu kawan-kawan! Hehe.

Hmm. sem satu, banyak pengajaran yang saya dapat. macam-macam yang saya tem
ui, i mean, iktibar, kesilapan yang saya buat dan insyaALLAH kesilapan yang kita buat ni, kita perbetulkanlah sama-sama masa depan nnti. always think positive and take it as a challenge to move forward. saya bersyukur sangat saya dapat masuk ke USIM. kawan-kawan masa 503 dulu pun ramai. Sabira (dentist), Safwan ( Sains teknologi) , Iqbal hanif ( Sains Teknologi), Amirul (Law), mula-mula Zaim (Law) pun masuk gak but then dgar crte dia dah pindah jadi cikgu. Good Luck Zaim! Alhamdulillah kami semua masih rapat walaupun jarang tegur masa kat USIM tapi takpela, tu tak bermakna 503 hilang di hati kami kan? kan? korang?

House mate, room mate semua baik-baik. Serious. Bersyukur dapat serumah dangan dorang. takde salah faham semua, kalau masing-masing buat salah or tersilap cakap, semua saling menasihati.
Paling senang sekali, bila room mate bawah katil (saya katil atas) pun satu kelas tutorial dengan saya. Khairun Nabihah.Memang senang! Semua buat kerja sama-sama. Even assgment Quran Sunnah pun ktorang satu group! Kebetulan? Tak. Semua kekuasaan Allah kan? Alhamdulillah pertolongan yang Allah bagi. ;)
kelas tutorial? saya group medic one. haaa jangan lah percaya cakap Safwan, katan
ya group Medic One semua nya NGETOP2 hanya sebab ONE di belakang.group medic lain semua hebat -hebat juga. tapi apa yang paling saya bersyukur sekali, class mate saya pun semua baik-baik. Alhamdulillah semuanya dalam keadaan terkawal. Memang best la, terbaikk la TM1! Bak kata muslimin kelas saya, ARQA! haha. lucu la korang. saya ingat lagi time ktorang plan ke rumah Mdm Afiedah, plan dah baik tiba-tiba mak saya tak bagi naik kreta dengan korang. Paling lucu sekali, masa perjumpaan nak bincang tu, Faezah siap call nak cakap dgn mak saya pujuk supaya saya boleh ikut naik dengan dorang. Haha. Ksian kena speaking dengan mak saya. Takpe Faezah.. practice for MUET kan? Faezah terbaikk ;) hehe. Saya pun agak tertekan masa tu, saya nak pergi join jugak. Biasala fitrah remaja kan? budak kelas saya sangat baik even muslimin pun sgt concern, tak lpas tangan dgn masalah ni, saya memang salute dgn dorang sume. bayangkanlah, kalau mak saya tak bagi, means saya tak boleh ikut, kalau sorang tak ikut, Madam Afiedah tak bagi kita orang raya sbb mungkin tak nmpak cooperation kot. hehe. but at last, dpt juga solution. saya buat keputusan biar saya naik KTM. ksian korang kan, rasanya bnyak menyusahkan korang semua.

TAPI, TAPI! bersyukur sangat sebab ayah saya BAGI pulak naik krte dgn korang masa nak balik tu dengan pergi rumah Faezah. Alhamdulillah Allah permudahkan urusan saya. Masa nak pergi rumah Faezah kitorang menyempit naik krte Luqman drive. Hahaha. Masa tu mmg lucu. Nak tergelak masa tu, ape2 pun thanks kepda semua medic one, SEBAB SEBAB korang sangat baik! sangat baik! SEMUANYA! hmmm. tak tau ape
nak balas kat korang.

lagi satu paling best, masa nak makan dengan teacher. ya Allah punyala susah bebenor nak plan, at last at last, makan dekat restoran dekat dengan UIA jugak. so far oke la boleh tahan mknan dia. Satisfied. Muslimin siap bertambah sume taw. Haaa yang Zarifah Madi makan punyala banyak. Haha. lucu sangat! tapi pa
ling lucu masa siang tuu masa kelas Mdm Afiedah, terlepas pulak marah kt sorang muslimin ni. Alamak.. tak tau plak terlepas marah masa tu dahla depan-depan Madam Afiedah dengan korang semua. malu sangat-sangat! tak bermaksud pun. msti korang rasa, apsal Areena ni tetiba emo. haha. bukan emo la korang, tapi Areena masa tu rasa susah sangat nak plan bnda ni, tapi kita kenala bersyukur pada Allah kan? sebab semuanya dah dipermudahkan DAN DAN semuanya berjalan dengan lancar walaupun esok kita orang ada HAFAZAN DENGAN KUIZ FIZIK! tapi, semua happy kan? sebab apa? sebab apa? APA YANG PENTING, KERJAAAASAMA! (moto kelas kita orang) thanks korang ;) apa-apa pun Areena doakan semoga kita semua jumpa di PANDAN INDAH nanti! oke? together we strive towards success!
(sila klik gmbar untuk gambar yang lebih jelas dan TERANG! hehe)

Dalam kegembiraan tu semua kadang-kadang Allah nak tarik sikit nikmat yang kita dapat. Hmm. Cikgu ARHO kena pindah. semuanya sedih sebab dia cikgu terbaik. betul. cikgu terbaik! hmm. hope sangat next year cikgu tetap mengajar kita orang fizik lagi. memang semuanya Allah yang bagi, i mean kecemrlangan semua, tapi Cikgu ARHO laa yang banyak bantu kita orang betul-betul faham di sebalik setiap kjadian kat Bumi ni, Allah dah tetapkan semuanya berdasarkan konsep Fizik! Subhanallah Walhamdulillah. result kami masa mid sem perform. ramai dapat A fizik includes saya. Walaupun cikgu kadang-kadang suka sakat saya tapi saya tak pernah kesah pun. Kadang-kadang muka saya merah jugak sbab malu tapi saya tak pernah kesah SEBAB? KAMI SEMUA SAYANG CIKGU! kita orang sntiasa doakan cikgu semoga sihat selalu dan berkat keikhlasan cikgu men
gajar cikgu ajar kami, Allah balas dengan keberkatan dan keredhaan-Nya. Amiiinnn..cikgu ARHO main 'ceper' dengan saya guna pemberat! HAHA! HOOKE's LAW~

inilah hasil eksperimen Fizik group saya. SANGAT TEPAT! haha. Alhamdulillah~


Hmm. nak cakap saya stress kat sini, tak la se stress kat KISAS dlu. walaupun banyak kuiz, test, bla3 tapi Alhamdulillah Allah bagi saya sedikit ketenangan dan sakinah supaya saya terus terus bangkit dan tak jatuh walaupun gagal tu kadang-kala ada. tapi perlu di ingat kawan-kawan, walaupun kita gagal, LA TAHZAN WALA TAKHAF!! kan saya dh ckap dlm post saya sebelum ni,
Allah sntiasa dengan kita.. haaaa msti ada yang cakap. Alaaa common laa ayat ni, TAPI! kalau antum semua dah mula rasa, bila baca ayat ni, msti antum semua akan tenang dan sntiasa berusaha mencari keredhaan Allah. Haaa kenala beringat, kita tak kan rasa kecewa kalau kita belajar kerana Allah, sebab.. kan belajar tu salah satu ibadah! Allah kan tak tgok natijah yang kita dapat, tapi Allah tengok usaha. USAHA dan USAHA! justeru itu, kalau kita berdoa, especially lepas kita belajar, jangan lupa! berdoa.. semoga USAHA kita.. semuanya diberkati dan diredhai Allah, kan? hmm banyak sangat nak crita tapi rasanya dah la rasanya. panjang sangat.

konklusinya, perasan tak? dalam post ni, banyak sangat perkataan apa? ALHAMDULILLAH..kenala banyakkkk sangat bersyukur kepada Allah setiap masa, setiap waktu, setiap detik! haaa. macam dalam lirik Maher Zain..

"Allah, I wanna thank You I wanna thank you for all the things that you’ve done You’ve done for me through all my years I’ve been lost You guided me from all the ways that were wrong And did you give me hope"
Align Center
ALHAMDULILLAH ALHAMDULILLAH ALHAMDULILLAH!!


Regards,
Dr. Areena.
;)


No comments:

Post a Comment