Wednesday, November 24, 2010

Hanya untuk mu. ;)

Assalamualaikum w.b.t

mula-mula sekali, ucapan Alhamdulillah....Alhamdulillah....Alhamdulillah atas kurniaaNya yang melimpah-limpah, tidak putus-putus, kasih sayang-Nya sememangnya sangat agung. Subhanallah.... nikmat yang Allah berikan kepada saya baru-baru ini, sememangnya kekuasaan yang Allah tunjukkan kepada saya secara obvious nya bahawa sememangnya Allah Maha Berkuasa, maha Pengasih, Maha Penyayang.. sehingga saya kesal betapa bersalah dan hinanya saya kerana saya selalu lalai dan leka dari mengingati-Nya. Astaghfirullah.. kejayaan sekali lagi ini saya harap makin bertambah dan memperbaiki lagi iman saya yang sakit ini. InsyaALLAH... sama-sama kita berdoa ye, semoga hati kita ini sentiasa istiqamah di jalan-Nya hingga akhir hayat dan tidak tergolong dalam kalangan orang-orang yang sesat..

kepada kedua orang tua saya yang saya cintai yang saya sayangi..
harap apa yang saya dapat ni dapat menyenangkan hati mak abah. ini saja yang Areena mampu nak balas apa yang mak abah buat untuk Areena selama ni. Usaha Areena, pengorbanan, semua ni Areena buat demi tanggungjawab yang Allah amanahkan supaya dapat berbakti pada mak abah. Ini je yang Areena mampu untuk tebus balik air mata, kekecewaan mak abah pedih hati, zaman kejatuhan Areena lebih-lebih lagi masa zaman sekolah Areena. zaman jahiliah tu Areena akan usaha untuk jauhi dan jadikan yang lepas tu sebagai pengajaran. dah tiba masanya untuk Areena berbakti pada mak abah. terima kasih terima kasih terima kasih. tak banyak areena mintak, cuma keprcayaan,doa dengan keberkatan ilmu yang Areena nak dari mak abah.

kepada kawan-kawan,
trima kasih sebab mendoakan kejayaan kita semua. budak-budak tamhidi, insyaALLAH jadikan result ini sebagai pendorong untuk kita lebih maju ke hadapan. maksudnya, yang tidak dapat apa yang ditargetkan, percayalah Allah sangat sangat sayangkan kita! bukan tidak dimakbulkan apa yang diminta, cuma apa yang ditakdirkan cuma lambat sedikit. sebab yang lebih baik sudah tersedia. natijah yang kita dapat, bukan urusan kita. apa yang penting usaha usaha dan usaha. usaha untuk menuntut ilmu dan belajar, usaha untuk memperbaiki personaliti, usaha untuk pelihara hati, usaha memelihara penglihatan, pendengaran, percakapan, usaha untuk banyak-banyak mengingati Allah, usaha untuk berkorban nafsu remaja (masalah kebanyakan remaja). barulah TAWAKKAL. sama-sama ye kita berjuang!

kepada yang berjaya melepasi target,Allah juga menyayangimu wahai sahabat. nikmat yang Allah bagi sekrang untk mnguji tahap keimanan, immune kita, sama ada kita lebih jauh dari Allah atau semakin dekat. Haaa. Jadi, sama-sama kita berdoa.

"Ya Allah semoga kejayaan dan nikmat yang Engkau berikan ini semakin mendekatkan diri kepada-Mu dan diriku menjadi muslim yang cemerlang supaya kejayaan ini membantuku dapat berjuang dalam agama-Mu dan dapat menolong di jalan-Mu"

Barakallahufiikum!

Regards,
Dr. Areena


No comments:

Post a Comment