Tuesday, August 9, 2011

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

Assalamualaikum wbt

pejam celik pejam celik kejap je dah Ramdhan kan? lepas tu raya. lepas tu puasa 6. lepas tu raya haji. lepas tu, three. *ok sangat tak lawak ye di situ.

by the way, happy ramadhan to all and each muslim outhere. hope that all of us can improve our ibadah and try to reduce our bad habits. may all the changes that we made, under Allah's bless. InsyaALLAH.

bercakap mengenai puasa, membuatkan saya lebih terdorong untuk mengingatka kita semua tentang ramadhan2 yag pernah kita lalui sebelum ni.

semakin hari semakin bertambah usia kita semakin banyak Ramdhan yang kita lalui. persoalannya di sini, adkah Ramadhan yang semakin banyak kita lalui ini, kualitinya semakin baik?
macam saya, hampir 20 kali bulan Ramadhan saya lalui.
daan dan seriously saya rasa ini adalah tahun yang plg byak saya mengenali lebih mesra dan lebih tahu mengenai apa erti bulan ramadhan.
maksud saya, semakin banyak rakan-rakan sahabat handai memberi informasi dan menzahirkan kerinduannya pada bulan Ramadhan sama ada melalui Facebook mahupu blog.

dan scara tidak langsung ia SANGAT SANGAT memberi effect pada orang yang membacanya.masing2 berlumba2 tukar DP facebook gambar mengenai bulan ramadhan, tazkirah, status coutdown brapa hari lagi nak puasa, ajak2 sama2 membaca Al-Quran, invite khatam at least once bulan puasa dan macam2! which is saya rasa budaya2 ini sangat sangat positif eventhough kita tak bersama2 meyambut bulan ramadhan sperti sbelum ini.

ya ia sangat sangat memebri kesan. 

kawan kawan sahabat handai yang saya kasihi
dengan berbekalkan semagat yag Allah kurniakan ini,
sama-sama kita cuba cuba dan cuba
membuat diri ini lebih improve dari sebelumnya
berlapar, berdahaga bukan sekadar itu sahaja kita mahu tunjukkan pengorbanan kita pada Ilahi
puasa tidak meghalang kita utuk bergerak lebih lebih lebih aktif.
kajian sudah menunjukkan, dengan berpuasa tubuh kita menghasilka antibodi yang lebih banyak.
dengan menghargai tenaga yang Allah bagi inilah, kita diajak untuk saling membantu orang lain, sedeqah, memperbayakkan ibadah sunat, mengaji dan menghayati Al-Quran,
menjaga pancaindera, hati, 
juga adalah sebagai salah satu wasilah atau cara untuk kita menzahirkan rasa syukur kita pada Allah S.W.T

moga dangan pengorbanan yang kita lakukan inilah
kita menyambutnya smasa bulan Syawal nti

insyaALLAH.
posting ini adalah terutamanya buat diri saya sendiri yang sering alpa dan leka
juga kpda smua yag mmbacanya
sama2 mengambil pgjaran ;)

*maaf byak tersalah type, keyboard hruf N tak btul. huu

regards,
Dr. Areena





No comments:

Post a Comment